سئو  On-page و بهینه‌سازی هر آن چه که ظاهر سایت را می‌سازد

دنیای شلوغی است؛ چه طور باید اولین قدم را در سئو برداشت تا صدا ما به گوش مشتریان برسد؟ پاسخ ما به این سوال فقط و فقط یک کلمه است: سئو On-page!

به روز بودن با تکنیک‌های سئو on-page اولین قدم در شروع بیهنه‌سازی سایت‌ها است و مطابق با آخرین تعریف، شامل بهینه‌سازی کدها و محتوایی می‌شود  که در هر سایت قرار می‌گیرد. اما از دید کلی سئو on-page مجموعه تمام اقدامات فراگیر وبمستر در ارتباط با بخش‌های مختلف سایت است که در نهایت منجر به بهبود نسبی در رتبه و وضعیت سایت شود.

On-page به زبان ساده

هر استراتژی سئو که به کار می‌بریم در جهت ارتقا رتبه سایت است. به همین منظور همه سایت‌ها در تلاش هستند از مراحل طراحی اولیه سایت تا اجرا و بارگذاری مطالب را مطابق با الگوریتم‌های به روز گوگل پیش ببرند. فاکتورهایی که توسط الگوریتم‌های گوگل برای رتبه‌بندی سایت‌ها در نظر گرفته می‌شوند دو دسته هستند: فاکتورهای سئو on-page و فاکتورهای سئو off-page.

On-page به زبان ساده
On-page به زبان ساده

سئو On-page از شیر مرغ تا جان آدمیزاد!

 

نگاهی کلی به تمام فاکتورهای On-page ما را با عناصری رو به رو می‌کند که جز به جز هر سایت را تشکیل می‌دهند، از شیر مرغ تا جان آدمیزاد؛ مثل:

·        بخش‌های فنی مربوط به راه‌اندازی و اجرا سایت

·        کیفیت کدنویسی قالب

·        محتوا متنی و بصری موجود در سایت

با سئو  On-page به رونق کسب وکار سلامی دوباره بدهیم!

در بازاری که برای تاثیرگذاری روی هر مخاطب در خوش‌بینانه‌ترین حالت تنها هشت ثانیه زمان دارید، در بازاری که تبلیغات و ترفندهای پولی و غیررایگان کسب وکارهای مشابه هر لحظه احتمال سبقت رقبا را از شما یادآوری می‌کند و در دنیایی که وب سایت‌ها، زبان برندها برای ارتباط با مشتری محسوب می‌شوند لازم است یک بار برای همیشه با ترفندهای سئو آشتی کنیم. سئو  On-page مجموعه آن ترفندهای استاندارد و کلاه سفیدی است که جنب و جوش تازه‌ای به کسب وکارهای راکد و کهنه می‌دهد.

بهبود ترافیک ورودی سایت و نرخ تبدیل، ارمغان سئو به روش On-page است که طی آن وبمستر روی فاکتورهای کلیدی داخلی سایت از جمله کدها، محتوا، تگ‌ها و…تمرکز می‌کند.

سئو On-page در یک نگاه

1.      پیاده‌سازی سئو حرفه‌ای ازهمان مراحل آغازین یعنی طراحی سایت شروع می‌شود. در این مرحله فردی طرح گرافیکی سایت را مطابق با استانداردهای شناخته شده تبیین می‌کند و به چیدمان منو‌ها، دسته‌بندی‌ها و کل مطالب و عناوین داخل صفحات سایت می‌پردازد

2.      بخش بعدی در سئو On-page ، هسته مرکزی یعنی کدنویسی است. کدها مطابق با استانداردهایی تدوین می‌شود که قابلیت سئو و بازبینی را داشته باشند

3.      کدهای css و جاوا در همین مرحله جایگذاری می‌شوند و نظارت بر کوتاه بودن منابع در کنار عناوین و تایتل‌ها در همین بخش صورت می‌گیرد

4.      سئوکار در این مرحله به فاکتورهای رشد سایت برای رتبه‌بندی بهتر در گوگل توجه دارد و در عین حال سایت را برای نمایش بهینه در موبایل، تبلت و سایر دستگاه‌ها سازگار می‌کند

5.      محتوا سایت مورد بررسی قرار می‌گیرد و با در نظر گرفتن دو معیار کاربرپسندی و ارتباط درونی هر مطلب، محتوا تازه، اصیل و همزمان گوگل پسند برای هر سایت تولید می‌شود

6.      فایل‌های داخلی و پنهان سایت که در سئو سایت تاثیرگذار هستند بررسی شده و جهت ایندکس بهتر مطالب ویرایش می‌شوند.

 

سئو On-page در یک نگاه
سئو On-page در یک نگاه

عناصر کلیدی در سئو On-page

سئو داخلی هر سایت سه رکن مهم و اساسی را شامل می‌شود. متخصصان سئو On-page روی این سه عنصر تمرکز دارند:

برتری فنی سایت

کیفیت کدهای هر سایت باید در حدی قرار داشته باشد که هرگز به صورت ناخواسته خزنده گوگل را از ایندکس شدن مطالب یک سایت منع نکند. وب‌سایت‌هایی که با پلتفرم سازگارراه‌اندازی می‌شوند تا حد زیادی این مسیر را پشت سر گذاشته‌اند و نگرانی کم‌تری به جهت برتری فنی خواهند داشت

محتوا خاص و بی‌نقص

مطالبی که با رویکرد بازاریابی محتوا تولید شوند و استانداردهای گوگل در آن‌ها رعایت شوند در اولویت قرار می‌گیرند. به همین جهت  در سئو On-page و در مرحله دوم روی محتوا تمرکز می‌کنیم تا در حقیقت به جمله “محتوا پادشاه هر سایت است” معنا بخشیده باشیم.

تجربه کاربری تکرارناشدنی

تجربه کاربری بی‌نقص خواسته‌های قلبی کاربران را در بازدید از سایت برآورده می‌کند. تلاش در راستا تامین تجربه کاربری بی‌نقص در سئو On-page باعث می‌شود که کاربر از طریق ناوبری نظام‌مند و کاملا استاندارد بداند که برای رسیدن به هدف خود کجا کلیک می‌کند، کجا فرود می‌آید و بر اساس طراحی بهینه سایت به کجا هدایت می‌شود.