0

در زمینه سئو و بهینه سازی سایت دشوار است که همیشه بالاترین ماند… زیرا همیشه در حال تغییر است. برای بررسی حقیقی بودن این موضوع باید نظریه بهینه سازی موتور جستجو را از فن و روشهایی که ما متخصصین سئو زمانهای طولانی صرف بررسی و آزمایش آن کرده ایم جدا سازیم. در چند بخش به طور تخصصی این موضوع را تحلیل می کنیم؛ پس هم چنان با آموزش سئو سئو شو همراه باشید.

بخش تغییر ناپذیر سئو

الگوریتم گوگل بر اساس مدل حرفه ای مدار دسته بندی و موقعیتی است که کلمات کلیدی را به گونه ای بهینه می سازد که موضوع یک صفحه را رمزگشایی کرده و لینک به سایت (بک لینک) را بررسی کرده تا قدرت نسبی آن سایت را مشخص کند. این روش و تکنولوزی طی زمان پیچیده و پیچیده تر می شوند اما قواعد هم چنان کمافی السابق ثابت باقی می مانند.

آیا سئو همیشه در حال تغییر است؟
آیا سئو همیشه در حال تغییر است؟

 

پس این قواعد پایه ای چه هستند؟

1.      آیا موتور جستجو می تواند محتوای شما را بیابد؟ (به اصطلاح حوزه کرال شدن و یا خزنده های گوگل)

2.      موتور جستجو چگونه این محتوا را دسته بندی و اولویت دهی می کند؟ (ساختار سایت)

3.      موتور جستجو از کجا می فهمد که محتوای شما اطلاعات صحیح و موثقی راجع به موضوع می دهد؟ (بک لینک)

اگر سایت شما جوری بنا شده باشد که به گوگل و موتور جستجوهای دیگر کمک کند، به سوالات بالا پاسخ دهید تا به قواعد پایه ای بهینه سازی سایت پی ببرید.

توانایی خزندگی

آیا بهترین محتوا در دنیا را دارید اما اگر موتور جستجو آن را نیابد هیچ ترافیکی ایجاد نمی کند؟ این به آن معناست که که توانایی خزندگی سایت شما که یکی از مهمترین عواملی است که نمایانگر یک سازه و بنیان محکمی برای سئو است، مشکل دارد.

یک موتور جستجو به منظور پیدا کردن محتوای شما و کسب رتبه باید بتواند:

1.      به محتوا دسترسی داشته باشد (حداقل به صفحاتی که می خواهید رتبه بگیرند)

2.      محتوا را بخواند

این یک وظیفه بسیار ابتدایی است، اگرچه به داشتن یک ساختار سایت خوب (در مطلب بعد به بررسی آن خواهیم پرداخت) ارتباط دارد. شاید در این رابطه نصب برخی افزونه ها اگر سایت وردپرسی دارید به شما کمک کند. پیشنهاد می کنیم از متخصصین سئو سایت وردپرسی کمک بگیرید.

منبع : moz.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 16 =