0

کمی قبل تر به منظور بررسی اینکه آیا سئو همیشه در حال تغییر است، به تحلیل بخش تغییر پذیر و تغییر ناپذیر سئو پرداختیم؛ تحلیلی جالب که توسط متخصصین سئو صورت گرفته است.

اکنون در پاسخ به این سوال به بقیه بررسی ها می پردازیم: موتور جستجو چگونه این محتوا را دسته بندی و اولویت دهی می کند؟

ساختار سایت

ابتدا باید از درک ساختار سایت آگاه باشید. علاوه بر اینکه مطمئن شوید محتوای شما قابل دسترس و خزندگی است، هم چنین مهم اسن که به موتورهای جستجو کمک کنید تا سلسله مراتب و اهمیت نسبی محتوا را درک کنند. شاید فکر به این مساله وسوسه برانگیز باشد که هر صفحه به طور مساوی برای رتبه دهی اهمیت دارد اما شکست خوردن درساختار سایت اغلب صفحات پولی (صفحاتی که به گونه ای طراحی شده اند که فروش ایجاد کنند و یا از کاربر کسب درآمد کنند)  شما را تحت تاثیر قرار می دهد.به جای این ابتدا باید فکر کنید که کدام صفحات برای شما بیشترین اهمیت را دارند و باقی سایت را حول محور آن ساختاربندی کنید.

آیا سئو همیشه در حال تغییر است؟ - بخش دوم
آیا سئو همیشه در حال تغییر است؟ – بخش دوم

 

وقتی گوگل و خزنده های موتور جستجوی دیگری از یک سایت بازدید می کند، سعی می کند در صفحه اصلی حرکت کند؛ سپس روی هر لینک کلیک کند. ربات گوگل فرض می کند هر صفحه ای را که می بیند مهمترین صفحه است. پس وقتی از صفحه اصلی به یک صفحه وارد می شوید و یا وقتی به هر صفحه لینک داده شده است (برای مثال در هدر، نوار ناوبری و یا فوتر سایت)، ربات گوگل این صفحات را بیشتر می بیند و در نتیجه  آنها را مهمتر می بیند. برای صفحات کم اهمیت تر، هنوز باید از جایی به آنها لینک دهید تا موتور جستجو بتواند آنها را ببیند اما نیازی نیست به اندازه صفحه اصلی روی آن تاکید کنید.

سوال اصلی این است: آیا موتور جستجو می تواند فقط با نگاه کردن به ساختار سایت شما پی ببرد که کدام صفحات برای شما مهمترین هستند؟ هدف گوگل این است که گام های کاربر را ذخیره کند، بنابراین هرچه برای آنها دستیابی به سایت و اولویت بندی آن را راحت تر کنید، کاربران نیز بیشتر راضی خواهند شد.

برای آشنایی بیشتر با سئوی ساختار سایت نگاهی به مطالب زیر بیاندازید:

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − 7 =